ΔΙΑ ΧΕΙΡΟΣ ΤΟΥ ΕΜΠΕΙΡΟΥ ΚΑΙ ΒΡΑΒΕΥΜΕΝΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΜΠΟΣΚΟΪΤΗ
Την Πέμπτη 7 Μαρτίου βγαίνει στη διανομή το εξαιρετικό ντοκιμαντέρ του Αντώνη Μποσκοΐτη, συνεργάτη της εφημερίδας μας, «Κατερίνα Γώγου - Για την αποκατάσταση του μαύρου».
Ένα άκρως συγκινητικό και συναισθηματικό πορτρέτο της ηθοποιού και ποιήτριας Κατερίνας Γώγου (1940 - 1993) που φέτος συμπληρώνονται 20 χρόνια από τον πρόωρο θάνατο της. Αποκλειστικά στον Δαναό, τον ιστορικό κινηματογράφο, πού ‘χε φιλοξενήσει και τις δύο πρώτες προβολές του ντοκιμαντέρ στο πλαίσιο των Νυχτών Πρεμιέρας και που ήταν sold out αρκετές μέρες πριν!
Η ταινία, στην οποία χορηγός επικοινωνίας είναι και η «Εποχή», κερδίζει σε φορμαλιστικό επίπεδο με το έντονο κοντράστ άσπρου και μαύρου και τα επιμελημένα κάδρα, είτε πρόκειται για συνεντεύξεις, είτε για τα δραματοποιημένα μέρη με τη διακεκριμένη ηθοποιό Λουκία Μιχαλοπούλου, όχι ακριβώς ως Γώγου, αλλά ως μία γυναικεία ποιητική φιγούρα, ευέξαπτη και αλλοπαρμένη -παραπομπή στον εκρηκτικό χαρακτήρα της μακαρίτισσας. Αυτόν το χαρακτήρα ο Μποσκοΐτης μας τον δίνει στην εντέλεια μέσα από πρόσωπα που τον φωτίζουν χωρίς να επαναλαμβάνονται: ο αιωνόβιος ποιητής Νάνος Βαλαωρίτης αναφέρεται στο ποιητικό κατεστημένο των χρόνων της Γώγου που την κυνήγησε αδυσώπητα, εκεί που οι σκηνοθέτες Λευτέρης Ξανθόπουλος και Ανδρέας Ταρνανάς μιλούν για τις αναπάντεχα υψηλές πωλήσεις του πρώτου της βιβλίου, του «Τρία Κλικ Αριστερά». Φίλοι και συνάδελφοι της, η Όλια Λαζαρίδου, ο Αντώνης Καφετζόπουλος, ο Νίκος Καλογερόπουλος, ο Μανώλης Δεστούνης τη θυμούνται με αγάπη και διαβάζουν ποιήματα της στο φακό. Ποιήματά της διαβάζουν ακόμη η ποιήτρια Μαρία Λαγγουρέλη και η τρανσέξουαλ Εύα Κουμαριανού, ενώ η οριακή σχέση με την κόρη της και τα ναρκωτικά θίγεται από τον σκηνοθέτη Γιώργο Κορδέλλα και τον εκδότη Γιώργο Γαρμπή. Ενδιάμεσα, η ίδια η Γώγου σε σπάνιο υλικό αρχείου, στα καμαρίνια με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου, «πάνω-κάτω» στην «Πατησίων» και στο σπίτι της να γράφει στη γραφομηχανή της. Κι ακόμη, η πολιτική της δράση μέσα από μαρτυρίες της Ελένης Πορτάλιου, της Λίνας Καρανασοπούλου, του Γιάννη Φελέκη, τα δύσκολα παιδικά χρόνια από τη βιογράφο της, Αγάπη-Βιργινία Σπυράτου, η αποτίμηση της από τη σημερινή νεολαία και από ποιητές που την έζησαν από «απόσταση ασφαλείας», σαν τον Γιώργο Χρονά της Οδού Πανός, τη συνθέτρια Λένα Πλάτωνος και τον ηθοποιό Ρήγα Αξελό.
Στο τέλος, λίγο πριν δούμε το χειρόγραφο ποίημα της «Είμαι ελεύθερη», ο ποιητής Θανάσης Νιάρχος ζητάει να τη θυμόμαστε μόνο με αγάπη και τίποτα άλλο, ενώνοντας το δάκρυ του μ’ αυτό του θεατή.
Σίγουρα η ωριμότερη κινηματογραφική δημιουργία του ντοκιμαντερίστα Αντώνη Μποσκοΐτη που τιμάει τη μνήμη της Κατερίνας Γώγου και μέσα σε 66 λεπτά μυεί και τον πιο αδαή θεατή στο έργο της και την προσωπικότητα της.
Εξαιρετική και η ατμοσφαιρική λειτουργική μουσική του Κωνσταντίνου Τσιώλη με το πιανιστικό ρέκβιεμ στο εναρκτήριο ζενερίκ και τα διακριτικά electronics στις σκηνές μυθοπλασίας να τρυπούν κυριολεκτικά τ’ αυτί και την ψυχή του θεατή. Όπως ακριβώς συμβαίνει και θα συνεχίσει να συμβαίνει με την ποίηση της Κατερίνας Γώγου.
Μην τη χάσετε αυτή την ταινία!
Από 7 Μαρτίου και κάθε μέρα αποκλειστικά στον Δαναό (6.30 - 8.30 – 10.30μ.μ.). Μαζί προβάλλεται και το μικρού μήκους ροκ «χάπενινγκ» του Αντώνη Μποσκοΐτη «Damo Suzuki: Αυτοσχεδιασμοί για μια φωνή, ένα ποίημα και μια τηγανιά μπάμιες»(2008) με τον ιάπωνα ρόκερ Kenji Damo Suzuki, τον συγχωρεμένο ποιητή Αντρέα Παγουλάτο και την ερμηνεύτρια Σαβίνα Γιαννάτου.
Λιάνα Μαλανδρενιώτη
Την Πέμπτη 7 Μαρτίου βγαίνει στη διανομή το εξαιρετικό ντοκιμαντέρ του Αντώνη Μποσκοΐτη, συνεργάτη της εφημερίδας μας, «Κατερίνα Γώγου - Για την αποκατάσταση του μαύρου».
Ένα άκρως συγκινητικό και συναισθηματικό πορτρέτο της ηθοποιού και ποιήτριας Κατερίνας Γώγου (1940 - 1993) που φέτος συμπληρώνονται 20 χρόνια από τον πρόωρο θάνατο της. Αποκλειστικά στον Δαναό, τον ιστορικό κινηματογράφο, πού ‘χε φιλοξενήσει και τις δύο πρώτες προβολές του ντοκιμαντέρ στο πλαίσιο των Νυχτών Πρεμιέρας και που ήταν sold out αρκετές μέρες πριν!
Η ταινία, στην οποία χορηγός επικοινωνίας είναι και η «Εποχή», κερδίζει σε φορμαλιστικό επίπεδο με το έντονο κοντράστ άσπρου και μαύρου και τα επιμελημένα κάδρα, είτε πρόκειται για συνεντεύξεις, είτε για τα δραματοποιημένα μέρη με τη διακεκριμένη ηθοποιό Λουκία Μιχαλοπούλου, όχι ακριβώς ως Γώγου, αλλά ως μία γυναικεία ποιητική φιγούρα, ευέξαπτη και αλλοπαρμένη -παραπομπή στον εκρηκτικό χαρακτήρα της μακαρίτισσας. Αυτόν το χαρακτήρα ο Μποσκοΐτης μας τον δίνει στην εντέλεια μέσα από πρόσωπα που τον φωτίζουν χωρίς να επαναλαμβάνονται: ο αιωνόβιος ποιητής Νάνος Βαλαωρίτης αναφέρεται στο ποιητικό κατεστημένο των χρόνων της Γώγου που την κυνήγησε αδυσώπητα, εκεί που οι σκηνοθέτες Λευτέρης Ξανθόπουλος και Ανδρέας Ταρνανάς μιλούν για τις αναπάντεχα υψηλές πωλήσεις του πρώτου της βιβλίου, του «Τρία Κλικ Αριστερά». Φίλοι και συνάδελφοι της, η Όλια Λαζαρίδου, ο Αντώνης Καφετζόπουλος, ο Νίκος Καλογερόπουλος, ο Μανώλης Δεστούνης τη θυμούνται με αγάπη και διαβάζουν ποιήματα της στο φακό. Ποιήματά της διαβάζουν ακόμη η ποιήτρια Μαρία Λαγγουρέλη και η τρανσέξουαλ Εύα Κουμαριανού, ενώ η οριακή σχέση με την κόρη της και τα ναρκωτικά θίγεται από τον σκηνοθέτη Γιώργο Κορδέλλα και τον εκδότη Γιώργο Γαρμπή. Ενδιάμεσα, η ίδια η Γώγου σε σπάνιο υλικό αρχείου, στα καμαρίνια με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου, «πάνω-κάτω» στην «Πατησίων» και στο σπίτι της να γράφει στη γραφομηχανή της. Κι ακόμη, η πολιτική της δράση μέσα από μαρτυρίες της Ελένης Πορτάλιου, της Λίνας Καρανασοπούλου, του Γιάννη Φελέκη, τα δύσκολα παιδικά χρόνια από τη βιογράφο της, Αγάπη-Βιργινία Σπυράτου, η αποτίμηση της από τη σημερινή νεολαία και από ποιητές που την έζησαν από «απόσταση ασφαλείας», σαν τον Γιώργο Χρονά της Οδού Πανός, τη συνθέτρια Λένα Πλάτωνος και τον ηθοποιό Ρήγα Αξελό.
Στο τέλος, λίγο πριν δούμε το χειρόγραφο ποίημα της «Είμαι ελεύθερη», ο ποιητής Θανάσης Νιάρχος ζητάει να τη θυμόμαστε μόνο με αγάπη και τίποτα άλλο, ενώνοντας το δάκρυ του μ’ αυτό του θεατή.
Σίγουρα η ωριμότερη κινηματογραφική δημιουργία του ντοκιμαντερίστα Αντώνη Μποσκοΐτη που τιμάει τη μνήμη της Κατερίνας Γώγου και μέσα σε 66 λεπτά μυεί και τον πιο αδαή θεατή στο έργο της και την προσωπικότητα της.
Εξαιρετική και η ατμοσφαιρική λειτουργική μουσική του Κωνσταντίνου Τσιώλη με το πιανιστικό ρέκβιεμ στο εναρκτήριο ζενερίκ και τα διακριτικά electronics στις σκηνές μυθοπλασίας να τρυπούν κυριολεκτικά τ’ αυτί και την ψυχή του θεατή. Όπως ακριβώς συμβαίνει και θα συνεχίσει να συμβαίνει με την ποίηση της Κατερίνας Γώγου.
Μην τη χάσετε αυτή την ταινία!
Από 7 Μαρτίου και κάθε μέρα αποκλειστικά στον Δαναό (6.30 - 8.30 – 10.30μ.μ.). Μαζί προβάλλεται και το μικρού μήκους ροκ «χάπενινγκ» του Αντώνη Μποσκοΐτη «Damo Suzuki: Αυτοσχεδιασμοί για μια φωνή, ένα ποίημα και μια τηγανιά μπάμιες»(2008) με τον ιάπωνα ρόκερ Kenji Damo Suzuki, τον συγχωρεμένο ποιητή Αντρέα Παγουλάτο και την ερμηνεύτρια Σαβίνα Γιαννάτου.
Λιάνα Μαλανδρενιώτη
Πηγή epohi.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου